Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: ZbychuKolektor wylotowy
#31
A ja mam kolejną niewiadomą. Czy ktoś może podpowiedzieć jakim momentem dokręcić szpilki ? Będę bardzo wdzięczny.
Odpowiedz
#32
A proszę bardzo 18Nm


Załączone pliki Obrazki
   
Odpowiedz
#33
Mnie nie chodzi o nakrętki, tylko o szpilki
Odpowiedz
#34
Czy ktoś może zrobić zdjęcia jak głęboko chowają się rury kolektorów w głowicy ?
Odpowiedz
#35
(11-12-2018, 07:19 PM)Zbychu napisał(a): Mnie nie chodzi o nakrętki, tylko o szpilki

Oryginalne szpilki w środkowej części nie mają gwintu, więc dokręcasz je ręką a do końca gwintu i później dopiero nakrętki kluczem z odpowiednim momentem.
Polecam szpilki posmarować smarem miedzianowym.
Odpowiedz
#36
Czytam na ten temat sporo i doszukałem się dużo rozbieżnych informacji, nikt jednak nie umie wskazać siły dokręcenia. Jedni dokręcają szpilki na wyczucie, inni wkręcają szpilki na kleju, jedni używają smaru, drudzy nie. Doczytałem się, że za słabo dokręcona szpilka będzie się wykręcać, napotkałem wiele takich przypadków. Natomiast ze szpilkami wkręconymi na kleju jest problem przy ich ponownym wykręceniu, zrywa gwint, który jest aluminiowy i jakby nie patrzeć niezbyt mocny. Następna sprawa to smarowanie smarem, jedni twierdzą, że zapobiega to korozji i utleniania się materiału, a drudzy, że jest on nie wskazany przy precyzyjnym dokręcaniu, bo smar daje poślizg i teraz bądź tu mądry. Czekam na kolejne części, więc mam trochę czasu, będę szukał informacji dalej, chyba, że znajdzie się tu jakaś dobra dusza, która to już robiła i coś podpowie. Ponad to, ponawiam prośbę o zdjęcie jak kolektory wchodzą u Was głęboko w głowicę.
Odpowiedz
#37
Moment dokręcający szpilki jest dostosowany do gwintu w aluminiowym bloku silnika. Z logicznego punktu widzenia jeżeli dokręcisz szpilkę do oporu ręką a później kolektor dokręcasz śrubą stalową to moment dział zarówna na gwint aluminiowy (w otworze) jak i na stalowy (szpilka-nakrętka).
Smar miedzianowy stosuje się na połączeniach aluminium-stal, tam gdzie występują wysokie temperatury. Nie raz uratował mi du... podczas wymiany świec żarowych w deaslu.
Poza tym bez przesadyzmu - na szpilki od kolektora nie działają jakieś potężne siły.
Ja podczas remontu dokręciłem kolektory zwykłym kluczem (oczywiście z wyczuciem) i do dnia dzisiejszego nic złego się nie wydarzyło.
Odpowiedz
#38
W takim układzie mam mam parę pytań:

1 Miałeś wykręcone szpilki, czy tylko dokręcałeś nakrętki ?
2 Jakich podkładek użyłeś ?
3 Jak głęboko wszedł kołnierz kolektora w głowicę, do końca ?
4 Nie wyginało Ci szpilek, czy też obejmy ?
5 Duży opór przy dokręcaniu miałeś ?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości