Krótsza laga, pochylone przednie koło

Moderator: michalwnuk4

Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez kudlatykaskader » 19 maja 2017, o 18:59

Witam Panie i Panów!
Mój pierwszy post na forum, jako że właścicielem wiaderka jestem od ledwo miesiąca.
Mam taki otóż problem.
Na początku zauważyłem że motocykl dość wyczuwalnie ściąga na prawo co jest szczególnie widoczne przy małych prędkościach - kierownica wręcz ucieka. Na początku kombinowałem z ustawieniem tylnego koła, jednak po ustawieniu idealnie w osi symetrii brak zmian.
Dopiero później zwróciłem uwagę na przednie lagi, obie są idealnie równe (brak skrzywień), jednak lewa jest tak jakby bardziej wklęśnięta. W półkach są idealnie równo, co do mm, natomiast lewa laga jest wklęśnięta około 7-10mm więcej od prawej, co powoduje że przednie koło jest pod lekkim kątem - jest bliżej prawej lagi.
Przeszukałem forum, jednak nie znalazłem nic pomocnego - wszystkie powiązane posty referują do lag skrzywionych.
Spotkał się ktoś z taką przypadłością?
Ostatnio edytowano 19 maja 2017, o 19:46 przez kudlatykaskader, łącznie edytowano 1 raz
kudlatykaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 kwietnia 2017
Lokalizacja: Kraków
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Mateusz

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez buczek » 19 maja 2017, o 19:35

Ok, ale to lagi są krzywo, czy lagi prosto, ale koło nie jest w osi?

Edit
Ok, doczytałem :)
Najlepiej zrobić im serwis, a po rozebraniu zobaczysz co jest w środku.
https://youtu.be/-B5NDhn5CW0
Avatar użytkownika
buczek
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 130
Dołączył(a): 8 kwietnia 2017
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez kudlatykaskader » 19 maja 2017, o 19:55

Czysto teoretycznie zastanawiam się co może być przyczyną, jako że w najbliższym czasie nie będę miał dostępu do miejsca gdzie mogę taki serwis zrobić.
Podejrzewam że ilość oleju nie będzie miała wpływa na stopień ugięcia - jedynie na tempo/dynamikę.
kudlatykaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 kwietnia 2017
Lokalizacja: Kraków
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Mateusz

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez buczek » 19 maja 2017, o 20:08

Co rozumiesz przez"wklęśnięta"? Chodzo o to że jest krótsza, czy krzywa?

Może ośka koła jest krzywa i wciska jedną lagę bardziej?

Pęknięta sprężyna chyba nie?
Avatar użytkownika
buczek
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 130
Dołączył(a): 8 kwietnia 2017
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez kudlatykaskader » 20 maja 2017, o 10:24

Golenie są proste, półki nie są skrzywione ani lago nie są nierówno ustawione.
W lewej ladze, goleń wewnętrzna jest krótsza (widoczna część), właśnie tak jakby sprężyna była ułamana, jednak tylko około 7-10mm.
Po południu wrzucę zdjęcia.
kudlatykaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 kwietnia 2017
Lokalizacja: Kraków
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Mateusz

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez michalwnuk4 » 20 maja 2017, o 12:31

Sprawdź wzmocnienie błotnika czy jest proste,obróć je o 180 stopni,ono też jest odpowiedzialne za zbieżność zawieszenia
Avatar użytkownika
michalwnuk4
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 738
Dołączył(a): 14 marca 2015
Lokalizacja: wołomin
Maszyna: Varadero 125 01-06

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez kudlatykaskader » 20 maja 2017, o 14:22

kudlatykaskader
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 kwietnia 2017
Lokalizacja: Kraków
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Mateusz

Re: Krótsza laga, pochylone przednie koło

Postprzez buczek » 21 maja 2017, o 05:50

Zrobiłeś zdjęcie z bliska i wygląda, jak by tylko błotnik był krzywo. Porównaj z moim, może zauważysz jakieś różnice:
https://images84.fotosik.pl/583/7c2d275b9bf32342.jpg
Avatar użytkownika
buczek
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 130
Dołączył(a): 8 kwietnia 2017
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł


Powrót do Varadero 125 - 2001-2006 (gaźnik)