synchro gazników

Moderator: michalwnuk4

Re: synchro gazników

Postprzez buczek » 14 czerwca 2017, o 07:33

Marcin SG napisał(a):To co wkleiłeś jest nie kompletne bo brak jest zdania na ile wykręcić śrubę na początku( sprawdź i popraw jak możesz)


Poprawiłem :)

Panowie, czy możecie poprawić ewentualne niedociągnięcia w moim tłumaczeniu poniżej?
Początek jest łatwy, natomiast nie jestem pewien kolejności od pkt 15.

1. Czyścimy gaźniki.
2. Sprawdzamy i korygujemy luz zaworowy (na zimnym silniku!!!)
3. Składamy gaźniki.
4. Wkręcamy śruby składu mieszanki do końca, ale tak, żeby ich nie dociągać na max, tylko żeby lekko można je było odkręcić.
5. Wykręcamy śruby na przednim i tylnym gaźniku o 1 obrót (INITIAL OPENING)
6. Montujemy gaźniki w moto.
7. Uruchamiamy silnik i rozgrzewamy do temperatury roboczej (cztery kreski na liczniku)
8. Robimy synchronizację (jest instrukcja na forum)
9. Jeśli mamy dodatkowy obrotomierz z dokładną podziałką (50obr/min lub dokładniejszy) to gasimy silnik i go podpinamy, jeśli nie, bazujemy na liczniku.
10. Ustawiamy śrubą od wolnych obrotów, obroty na 1500 obr/min
11. Powoli kręcimy śrubą mieszanki na przednim gaźniku, aby uzyskać jak najwyższe obroty (wkręcając lub wykręcając).
12. Powoli kręcimy śrubą mieszanki na tylnym gaźniku, aby uzyskać jak najwyższe obroty (wkręcając lub wykręcając).
13. 2-3 razy dodajemy lekko gazu i ponownie ustawiamy wolne obroty na 1500obr/min
14. Wkręcamy śrubę mieszanki na przednim gaźniku, aż obroty zmniejszą się o 50obr/min
15. Ustawiamy wolne obroty na 1500obr/min
16. Wkręcamy śrubę mieszanki na tylnym gaźniku, aż obroty zmniejszą się o 50obr/min
17. Wykręcamy śrubę mieszanki na przednim i tylnym gaźniku o 3/4 (270 stopni) obrotu (FINAL OPENING)
18. Ustawiamy wolne obroty na 1500obr/min
19. Sprawdzamy ponownie synchronizację gaźników czy jest ok.

Bez tytułu 4.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio edytowano 14 czerwca 2017, o 09:38 przez buczek, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
buczek
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 144
Dołączył(a): 8 kwietnia 2017
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: synchro gazników

Postprzez Fotom » 14 czerwca 2017, o 09:30

Marcin SG napisał(a):Możesz podać przykład jak to rozumiesz te 3/4 obie śruby? Bo ja to rozumiem tak że wartość po ustawieniu dało nam np. 2.1/2 to jeszcze plus 3/4 obrotu czyli finalnie 3.1/4


Dokładnie tak.
Avatar użytkownika
Fotom
Moderator
Moderator
 
Posty: 372
Dołączył(a): 5 lutego 2015
Lokalizacja: Kraków / Krzeszowice
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Tomasz

Re: synchro gazników

Postprzez Marcin SG » 14 czerwca 2017, o 14:39

To chyba u mnie do zastosowania będzie korekta bo dziś wykręciłem świece i tak to wygląda po około 1000km?
Co waszym zdaniem przydało by się zrobić?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Marcin SG
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015
Lokalizacja: trojmiasto
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Marcin

Re: synchro gazników

Postprzez honzik » 14 czerwca 2017, o 15:44

jak na moje oko nic nie ruszaj spala ładnie
Avatar użytkownika
honzik
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 217
Dołączył(a): 15 września 2015
Lokalizacja: rawa mazowiecka
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: konrad

Re: synchro gazników

Postprzez buczek » 14 czerwca 2017, o 16:15

Ja ekspertem nie jestem, ale też bym nie ruszał. Kawa z mlekiem na elektrodach jest, a tylko gwint delikatnie okopcony.
Avatar użytkownika
buczek
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 144
Dołączył(a): 8 kwietnia 2017
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: synchro gazników

Postprzez RAQ6 » 8 sierpnia 2017, o 20:34

rafbog napisał(a):Testowałem przy równych podciśnieniach i przy mniejszym na tylnym cylindrze. Wg. mnie różnica nieodczuwalna. Zapewne przy większym podciśnieniu na tylnym też nie będzie różnicy. Mowa oczywiście o różnicy 4mmHg


Na początek witam wszystkich.

Mam pewne spostrzeżenia, odnośnie synchro. W kwietniu kupiłem Viadro 2005r, 26000km przebieg.
W dniu dzisiejszym przeprowadziłem synchronizację i po podłączeniu waku okazało się, że na tylnym gaźniku mam większą wartość a różnica była dość spora tylny 230 mm Hg, a przód około 150 mm Hg, świece były okopcone na czarno, ale chodził równo i palił bez ssania nawet rano. Po regulacji przód około 210 mm Hg, a tył 180 mm Hg. Silnik pracuje równiej , bardziej miękko, zniknęła sadza ze świec, ale trochę wolniej reaguje na gaz i jest jakby zamulony v-max bez zmian kultura pracy na + ale tylko tyle. Wcześniej był żwawszy w przedziale 4000 - 8000 obr, dodam że tłumik akcesoryjny Leo vince. Moto sprowadzony z Niemiec z salonu Hondy, żadnych modyfikacji w kraju może to jakieś ustawienia tuningowe czy cuś :shock: . Co wy na to???
RAQ6
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 maja 2017
Lokalizacja: Chojnów
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Mariusz

Poprzednia strona

Powrót do Varadero 125 - 2001-2006 (gaźnik)