Grzane manetki Oxford

Czyli ulepszamy nasze Varadero

Grzane manetki Oxford

Postprzez szuler » 2 marca 2015, o 20:09

Jak byście decydowali się na Oxfordy to podaję wymiary (długości):
- Adventure - 132mm - min 122mm
- Touring - 120mm - min 110 mm - pasuje bez docinania do XL125 poliftowej
- Sports - 123mm - min114mm
minimum wyznacza długość do jakiej można skrócić manetkę bez jej uszkodzenia
Pozdrawiam,
Marcin
DL650A Ruda Suzia
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Avatar użytkownika
szuler
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 687
Dołączył(a): 1 lutego 2015
Lokalizacja: Okolice Słupska
Maszyna: Inny motocykl
Imię: Marcin

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez Darth80 » 2 marca 2015, o 21:21

oprocz dlugosci no i ceny czyms sie roznia?
Avatar użytkownika
Darth80
Site Admin
Site Admin
 
Posty: 1883
Dołączył(a): 28 stycznia 2015
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez szuler » 2 marca 2015, o 21:41

Oprócz długości różnią się jedynie "rzeźbą wzorku" na manetkach a jak kupowałem cena wszystkich modeli była taka sama.
Pozdrawiam,
Marcin
DL650A Ruda Suzia
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Avatar użytkownika
szuler
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 687
Dołączył(a): 1 lutego 2015
Lokalizacja: Okolice Słupska
Maszyna: Inny motocykl
Imię: Marcin

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez mury » 2 marca 2015, o 22:49

Czyli wychodzi na to, że adventure odpadają całkowicie, bo ich długość min. jest większa od dł. max touringa który to pasuje bez rzeźby. Ciekawe jak sprawują się te z nowymi sterownikami V8, bo na starsze modele ludzie psioczyli że się psują. Ale za niecałe 2 stówki chyba się skuszę.
Avatar użytkownika
mury
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 259
Dołączył(a): 12 lutego 2015
Lokalizacja: RZ

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez szuler » 2 marca 2015, o 23:13

Ja do starszych nie mam zastrzeżeń - pewnie jak kto trafił. Od 2007 jeżdżę z Oxfordami na XL1000, przejechałem ponad 90kkm i często je używam - kiedyś przemroziłem ręce i teraz mocno odczuwam chłód. Zero usterek.
Pozdrawiam,
Marcin
DL650A Ruda Suzia
"Dopóki nie skorzystałem z internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Avatar użytkownika
szuler
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 687
Dołączył(a): 1 lutego 2015
Lokalizacja: Okolice Słupska
Maszyna: Inny motocykl
Imię: Marcin

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez Stawek » 5 marca 2015, o 15:21

Jak się sprawują nowe sterowniki V8 odpowiem jak poskładam moto w całość.
Zakupiłem sobie takie manetki w dość ciekawej kasie i teraz czekam żeby je przetestować.
Stawek
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 22
Dołączył(a): 4 lutego 2015
Lokalizacja: Lublin
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez mury » 5 marca 2015, o 18:02

Ja właśnie dostałem przesyłkę, mam nadzieję, że jutro zamontuję :)
Avatar użytkownika
mury
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 259
Dołączył(a): 12 lutego 2015
Lokalizacja: RZ

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez Darth80 » 6 marca 2015, o 17:06

czekamy na fotorelacje z montazu :P
Avatar użytkownika
Darth80
Site Admin
Site Admin
 
Posty: 1883
Dołączył(a): 28 stycznia 2015
Lokalizacja: Warszawa
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: Paweł

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez mury » 6 marca 2015, o 19:38

Coś tam naskrobałem, jak by co to przerzuć gdzie uważasz.
Manetki Oxford TOURING dł. max. 120mm, min. 110mm
1 Po odkręceniu ciężarków ściągamy stare manetki kręcąc raz w jedną, raz w drugą stronę, wcześniej lekko je podgrzewając opalarką.
Obrazek

2 Czyścimy kierownicę ze starego kleju i przymierzamy nowe manetki „na sucho” wchodzą z lekkim oporem. Kręcąc „góra-dół” ustawiamy je tak, żeby nie przeszkadzały klamki i bak przy pełnym skręcie.
Obrazek
Warto sobie zaznaczyć optymalne ustawienie manetek, ja to zrobiłem za pomocą korektora (kropeczki na manetce i przełączniku z lewej i rolgazie z prawej)

3 Podłączamy przewody i sprawdzamy czy manetki są sprawne, jeśli grzeją ściągamy je z kierownicy i zabezpieczamy szmatą owiewki boczne przed kapiącym klejem.

4 Smarujemy kierownicę dostarczonym klejem i wsuwamy manetki kręcąc „góra-dół” w celu równego rozprowadzenia kleju (trochę może kapnąć na szmatę, na pewno będzie ściekać po manetce i kablu) Ustawiamy je do wcześniej zrobionych znaków.
Obrazek
Jak widać, manetka gazu jest za krótka, a to dlatego, że na rolgazie w miejscu gdzie kończy się manetka gumowa jest „pierścień” który nie pozwala głębiej jej wcisnąć. W oryginale manetka miała rowek i „wchodziła” na ten pierścień.
Rozwiązaniem może być spiłowanie tego pierścienia (rolgaz jest plastikowy) i przesunięcie całego rolgazu w kierunku ciężarka, żeby zlikwidować szczelinę która wtedy powstanie.

5 Montujemy sterownik na uchwycie pompki hamulca. Rozstaw śrub pasuje do blaszki mocującej. Jednak trzeba całość przesunąć o około 1 cm, bo sterownik zachodzi na wyłącznik zapłonu.
Obrazek
6 Prowadzimy kabel zasilający od akumulatora. Ja go poprowadziłem pod bakiem wzdłuż oryginalnej wiązki i wypuściłem przy główce ramy (dla ułatwienia ściągnąłem bak) W pustej kieszeni obok akumulatora umieściłem bezpiecznik manetek.
Obrazek
Obrazek
7 I teraz najgorsza robota. Poprowadzenie przewodów pod kierownicą tak, żeby przy skrętach kable jak najmniej pracowały.
Ja je poprowadziłem wzdłuż kabli od przełączników do lag. Następnie rurami w dół do mocowania dolnego lag. Następnie robiąc „U” odbiłem do góry do środkowego mocowania stelażu.
Pracują tylko kable manetek i sterownika, kabelek zasilający jest nieruchomy.
Mam nadzieję, że widać na zdjęciu o co chodzi.
Obrazek
Nie wiem, czy zda to egzamin, ale nie miałem innej koncepcji jak to zrobić, nie znalazłem też przykładów innych.
Uwagi:
Zaopatrzyć się w czarne opaski zaciskowe, to co jest w zestawie to za mało oraz taśmę izolacyjną.
Avatar użytkownika
mury
Sponsor portalu 2017
Sponsor portalu 2017
 
Posty: 259
Dołączył(a): 12 lutego 2015
Lokalizacja: RZ

Re: Grzane manetki Oxford

Postprzez Lukas » 14 czerwca 2015, o 19:07

Lukas
Zaawansowany
Zaawansowany
 
Posty: 100
Dołączył(a): 8 czerwca 2015
Lokalizacja: uk
Maszyna: Varadero 125 01-06
Imię: lukasz

Następna strona

Powrót do Osprzęt Varadero